« Home | 704 reading digest 7 » | 704 reading digest 6 » | 704 reading digest 5 » | "the 'Alan-Yu-is-so-busy' myth" follow-up » | 704 reading digest 4 » | 704 reading digest 3 » | 雙重標準 » | 704 reading digest 2 » | 704 reading digest 1 » | 使者《Dare to Voice》Survey 2008 »

奧運。中國理念

昨日,DK在他的Xanga寫道:
點解全世界都咁高舉人權,甚至用「神聖不可侵犯」來形容亦不為過。 講人權既同時,我地又有無意識到東西方文明之中原來尚有其他可以用來安身立命甚至領導國家既價值觀呢?人權講緊每個人既利益為大前題,但係睇無線都聽過一句說話:犧牲小我完成大我。講緊既係捨己去成就一個更大既目標。難道咁又唔得咩?有無聽過君君臣臣父父子子? 假如人人都安份守己,緊守自己既崗位,互補不足,難道咁又唔好咩?點解一定要講人權?!點解一句「言論自由」你就可以任意踐踏別人既信念?民主?!就係因為民主所以啲政客只著眼於選票。人權&自由無錯係一套可行既價值觀,但係我唔認為佢係唯一既出路囉。

最後有一點值得我地去思考:有人講過globalization實際上只係westernization或者americanization。國際間既討論平台只有西方既價值觀:人權&自由。世上重有無其他可以用來安身立命既價值觀呢?


剛剛看完電視重播奧運開幕禮。當然,畫面漂亮特技厲害不在話下,但更吸引我注意的,是這個開幕式所展現出來的中國理念。張藝謀向世界表達的中國價值觀,是科學(四大發明)、藝術(巨形畫幅)、禮儀(孔夫子)、剛柔並濟(太極)、溝通(鄭和下西洋和絲綢之路)、面向世界(巨形地球),但最最最重要的,是那出現了三次的「和」字。



這個「和」字,譯成harmony,也嫌不足。這是徹頭徹尾的中式世界觀,西方人不會明白。

美國和一眾西方國家高舉人權自由為最高標準,而這些在奧運開幕禮上全無蹤影。在全球化的口號下,西方世界容得下一個「和」字嗎?


圖片來自National Geographics。

Labels: ,

  • 正如林一峰話齋,閱讀,也是一種 state of mind。
  • 所以不限文字,還有聲音影像一切雜崩能東西,都在涉獵反思消化乾坤大挪移之列。
  • 看重的只有一個字:Insight

Disclaimer

I work at Westside Baptist Church. Of course, that doesn't mean they agree with everything I post or link here. Everything here is my personal opinion and is not read or approved in advance. Consider yourself warned.