« Home | 主的路只有一條 » | 路走得寬闊,人顯得從容。 » | 死亡 » | 白痴IQ題 » | Revival Prayer Meeting » | 打工皇帝? » | 龍應台的香港筆記 » | Hondashi » | the point of Christmas » | 五[食送]飯 »

搞教會

前天的就職禮,今日在預備的週會,都在提醒我作為一個傳道人的使命。我的目標是甚麼?

人人都知道牧師﹐傳道人是在教會工作。但我們做的﹐我們忙的﹐是否就是為了“搞教會”﹖換句話說﹐我們是否為了要有教會而作教會工作﹖

以前人喜歡尊稱傳道人為“神職人員”。既稱為“神職人員”﹐顧名思義﹐就是要擔任神在世上的工作。我們試想想﹐今天神在這世界要做的﹐是否就是建立一間一間宏偉漂亮的禮拜堂﹖我們作為牧師傳道人﹐我們的工作是否就是“辦教會”﹖


以上的文字來自我的其中一位老細,我為此感恩。我經常要提醒自己,不是要更高更多更大,只是要神的榮耀國度更興旺。這不是我的國,不是使者的國,是主的國。祂必興旺,我必衰微。

這是我為就職禮挑選的回應詩,是我的心聲。
Enough
Greg Fergusan

What You give me is enough
I'm empty now but nothing is beyond You
You feed thousands easily
And You'll move mountains if I believe
Oh, You'll move mountains if I believe

How You made me is enough
There's no point in being a pretender
To play the role of someone else
It's enough just to be myself
Oh, you invite me to be myself

My best is all You ask of me
I don't need more than You provide for me
I'll do the best I can with what I have
And what I have will be enough for me

How You use me is enough
I Don't need a greater reputation
I will harvest gratefully
The plot of land You gave to me
Oh, the plot of land You gave to me

My best is all You ask of me
I don't need more than You provide for me
I'll do the best I can with what I have
And what I have will be enough for me

What You give me is enough

Copyright 2002 Ever devoted Music



原文

Labels:

  • 正如林一峰話齋,閱讀,也是一種 state of mind。
  • 所以不限文字,還有聲音影像一切雜崩能東西,都在涉獵反思消化乾坤大挪移之列。
  • 看重的只有一個字:Insight

Disclaimer

I work at Westside Baptist Church. Of course, that doesn't mean they agree with everything I post or link here. Everything here is my personal opinion and is not read or approved in advance. Consider yourself warned.