« Home | Parable of the Cross » | 同性戀自豪巡遊 » | 期望的落差 » | 一夢相承 » | 對比 » | Jesus & the Kingdom » | How to Say No » | 甚麼是高級? » | 選擇 » | What is Promotion? »

中國

湖南湘西鳳凰縣一座預定本月底通車的石拱大橋前日下午突然坍塌,逾百名正在進行拆除橋架工程的工人被壓在橋下,目前至少已造成29人死亡,21人$&,30人下落不明。這是繼99年1月重慶綦江彩虹橋坍塌造成40人死亡以來,內地發生最多人死亡的塌橋慘劇。總理溫家寶已要求有關部門全力搶救。有消息指該石拱橋內根本沒有鋼筋,有網民更懷疑大橋是「豆腐渣工程」。
[...]據中國人權民運信息中心消息指,沱江大橋在瞬間坍塌,坍塌後赫然發現橋裏完全沒有鋼筋,事故可能是施工單位偷工減料造成。

沒有鋼筋的塌橋廢墟

﹣圖片及文章來自明報8月15日中國新聞版

千年古國貧愚弱
一代新邦假大空


﹣來自明報8月14日副刊陳惜姿專欄

Labels: ,

The consequence of a social experiment where certain moral values education is overlooked?

I am not as kind as you to use the verb "overlook".

Post a Comment
  • 正如林一峰話齋,閱讀,也是一種 state of mind。
  • 所以不限文字,還有聲音影像一切雜崩能東西,都在涉獵反思消化乾坤大挪移之列。
  • 看重的只有一個字:Insight

Disclaimer

I work at Westside Baptist Church. Of course, that doesn't mean they agree with everything I post or link here. Everything here is my personal opinion and is not read or approved in advance. Consider yourself warned.