« Home | 法國綠色大革命 » | Leopard » | 火都來埋 » | 天水圍的出路 » | 這荊棘是芒刺還是冠冕 » | 我們如此活著 » | 道歉 » | 全城盡披福音甲 » | 莊嚴 » | For Boys from Hong Kong »

遠離毒人

感到疲倦、受到傷害、失去自信?美國人最近發現,這些沮喪心情可能是由於「毒友」(toxic friends)作祟。
加州大學精神病學家奧爾洛夫指出,人們終發現朋友是造成不快的原因,「我接觸的人當中,90%人有交友問題」。
要分辨誰是「毒友」,可想想誰人對自己造成最多的負面影響。友情輔導員諾特咸姆指出,人們需要不時評估友情,「朋友要你留在酒吧相陪,可能並非喜歡跟你作伴,而是想你幫忙解決問題。這種友情會令人疲倦、沮喪。良好的友誼應建基於對等關係……就算不能與『毒友』絕交,也要與他們保持距離」。行為醫學研究指出,有些人見到「毒友」會即時心跳加速、血壓上升。

仍在思想這道理是否合乎基督信仰。你有insight嗎?

2007年10月29日香港明報MP+
延伸閱讀:6 type of toxic friends and Lifestyle Makeovers: Toxic Relationships

Labels:

我想撞車後我隻手(左手手腕)可能有d "chok"親, 間中會痛

請給我祈禱~

我諗我會去睇醫生
有冇好介紹/?

我個醫生就黎退休,我都未找到新醫生...

My take on the topic:

If it causes your relationship with God to deteriorate, then something needs to be fixed. Maybe you are not ready to help your friend at this current time. Maintain a healthy distance.


Can't help nobody if you're (spiritually/mentally/socially) dead.

Unless God tells you so, going in but paying no attention to the risks is blind bravado.


my 0.02.

Post a Comment
  • 正如林一峰話齋,閱讀,也是一種 state of mind。
  • 所以不限文字,還有聲音影像一切雜崩能東西,都在涉獵反思消化乾坤大挪移之列。
  • 看重的只有一個字:Insight

Disclaimer

I work at Westside Baptist Church. Of course, that doesn't mean they agree with everything I post or link here. Everything here is my personal opinion and is not read or approved in advance. Consider yourself warned.