« Home | Is it really possible? » | Head Tax Apology » | 令人擔憂 » | Electronic Nomads » | 森美小儀(和我們)的困局 » | 男人的內褲邊 » | What are you selling? » | 倪匡 » | Unity and Truth » | What do you know? »

Good Lyrics

This is a cantopop lyric that I really like. Talk about the use of imagery.
塞車
歌手:謝霆鋒 | 作曲:周國賢
填詞:黃偉文 | 編曲:周國賢

我 所有耐性用完 還拍著軑盤
冒著大汗 再次抱怨 可否快點
你 任我沿途在怨 猶如從未聽見
繼續黑起臉 噴著第四口煙

*未看到如何前去 但已知無從回去
 這種錯戀 多 愛一天 錯一天
 我今天 竟仍然留在裡面

 我 原來無路可退 停留在重災區
 著了急 仍呆坐這裡
 這關係 像駕車 困於擠塞的市區
 無言同路的一對 看著殘酷的世界
 還能做做愛侶 還是要忍下去*

我 跟你在等彎轉 何以未轉燈
烈日下面 冷氣太暖 想開猛點
我 又再爬前十吋 難捱程度不變
翳悶車廂裡 各自坐上針氈

REPEAT*

離合器令我很累 逐吋的 逐吋的
蟻行下去 被困這裡 沒法收隊

愛 原來無路可退 停留在重災區
著了急 仍呆坐這裡
這關係 像駕車 困於擠塞的市區
無言同路的一對 看著殘酷的世界
還能做做愛侶 還是要忍下去

Labels:

  • 正如林一峰話齋,閱讀,也是一種 state of mind。
  • 所以不限文字,還有聲音影像一切雜崩能東西,都在涉獵反思消化乾坤大挪移之列。
  • 看重的只有一個字:Insight

Disclaimer

I work at Westside Baptist Church. Of course, that doesn't mean they agree with everything I post or link here. Everything here is my personal opinion and is not read or approved in advance. Consider yourself warned.